Enter your keyword

Kötés, horgolás: meg lehet élni a hobbidból?

Kötés, horgolás: meg lehet élni a hobbidból?

Kötés, horgolás: meg lehet élni a hobbidból?

Ha szeretsz kötni, horgolni vagy más kreatív hobbit művelni idővel kiderül, hogy a létrehozott remekművek nemcsak a családodban aratnak osztatlan sikert, hanem a barátaid, ismerőseid és azok ismerősei körében is. Egyre többször hangzik el a kérdés: “Nem csinálnál nekem is egy ilyet?” vagy “Mennyit kérsz ezért a csodálatos ….?”, Te pedig ott állsz meglepetten és boldogan: még többen elismerik a hobbidat. Miért ne lehetne ezt tovább fejleszteni és pénzt keresni vele?

hobbi

A hobbi vállalkozássá nőheti ki magát

Egy saját márka létrehozásához sokak szerint nagy bátorság kell. Éppen ezért nem is mernek belevágni, nem mernek nagyban gondolkodni, inkább sorra készítik a fióknak a szebbnél-szebb kézműves holmikat, ahelyett, hogy a kedvelt kreatív hobbijukból megélhetési forrást, vagy legalább némi anyagi pótlást hoznának létre.

Hazánkban sok olyan befutott vállalkozás létezik, amelyeknek a megálmodója és létrehozója kiállt a munkáival a nyilvánosság elé, és megmutatta mit tud. Ma már nem kell még a lakásodból sem kitenni a lábad az elinduláshoz, hiszen a tiéd lehet az online tér összes lehetősége. A Facebook, az Instagram, a Tiktok, a Youtube, az ingyenes weboldal szerkesztők azon felületek, ahol némi jártasság és gyakorlás után azonnal kommunkálhatsz a leendő ügyfeleiddel és felépítheted azt a saját brandet, amivel sikereket érhetsz el.

Hogyan építsd fel a saját márkád?

A márkaépítés legjobb módja a minőségi tartalomgyártás. A tartalom, ami hasznos információt közöl rólad, a munkáidról. Ez lehet egy értékes blog cikk, egy facebook poszt, egy Youtube videó, amiben bemutatod mi-hogyan készül.

Ma a tartalomgyártás aranykorában élünk, ami olyan óriási lehetőség a kezedben, hogy kár lenne nem élned vele. A saját tartalmaiddal egyszerre kell edukálni és szórakoztatni a célközönségedet. Olyan információkat kell nekik nyújtanod, amire rákeresnek (SEO), ami kellőképpen szórakoztatja őket, ami segíti a fejlődésüket, vagy amiről fontos gyorsan tudomást szerezniük.

Vegyünk egy példát. Létrehozol egy olyan webshopot, ahol az általad készített kötött, horgolt, hímzett stb. ajándéknak szánt holmikat szeretnéd értékesíteni. A webshopon belül indítasz egy blog-oldalt, ahol hasznos cikkeket írsz a termékeid használatáról, elkészítési módjáról. Emellett létrehozol egy Youtube, Facebook és egy Instagram fiókot, ahol bemutathatod a termékek létrehozásának mozzanatait, vagy azt, amint azokat különböző szituációkban használod. Az érdeklődők így fontos adatokat tudnak meg, többek között azt is, hogy az adott termék miként járul hozzá az mindennapjaikhoz (a horgolt terítőnél maradva: szebbé teszi a lakást, kiváló ajándék).

A brandépítés másik lehetséges formáját azon PR cikkek jelenthetik, amikor más, hiteles források beszélnek objektíven arról, hogy mit csinálsz. Alapvető, hogy annak érdekében, hogy egy erős saját márkát építs, ne te dicsérd saját magad.

Tedd a márkád emlékezetessé!

Hogyan? Jó kérdés, de létezik rá a jó válasz is: azzal, hogy tűnj ki mások közül, jól felismerhető módon különböztesd meg magad. Ne átlagos légy, hanem más, mint mások. A megkülönböztetés legszembetűnőbb formája amikor a szemre és a látásra tudsz hatni. Ezért határozd meg a márkád alapszíneit, és ezektől ne térj el soha. Ez legyen mindig egyedülálló, különleges, adjon olyan egyedi kinézetet, ami egyből megkülönböztet a konkurensektől.

Használd következetesen és folyamatosan mindenhol: a logóban, a weboldalon, a cikkeidben, a videóidban, a termékeid csomagolásán.

Íratlan szabály az is, hogy hetente 2-3 alkalommal jelentkezz , Facebook-poszttal, 1-2 alkalommal új blog cikkel. Mutasd meg mit csináltál aznap, mit akarsz legközelebb létrehozni, milyen tanácsokat érdemes megfogadni, ha valaki kreatív hobbiba kezd, stb.

Kezd el felépíteni a saját márkádat és élj meg te is a hobbidból! Az ehhez szükséges fonalakat beszerezheted webáruházunkból!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük