Amigurumi értékesítése 2021-ben
A kreatív kézművesek körében sokan felvetethették már a kérdést, hogy vajon mennyi pénz realizálható egy – egy amigurumi figura elkészítésnél.
Ez a bejegyzés ezt a kérdéskört fogja boncolgatni a továbbiakban utat engedve azon lelkes horgolóknak, akik tervezik a piac ezen szegmensét meghódítani vagy már létrejött vállalkozásukat szeretnék gyümölcsöző mederbe terelni.
Amigurumi értékesítési szempontok
Annak meghatározáshoz, hogy a figurák eladásával mekkora profitot tudunk realizálni a következő momentumok játszanak fontos szerepet:
- Milyen áron adunk egy Amigurumit.
- Milyen az elkészített termék minősége.
- Milyen értékesítési csatornákon vagyunk jelen, ahol megszólíthatjuk a potenciális vásárlókat.
- Mekkora a marketing büdzsénk, aminek segítségével széles körben képesek vagyunk hirdetni termékeinket
Az optimális eladási ár meghatározásához érdemes szemügyre venni a konkurencia árait. Fontos, hogy drasztikusan ne csökkentsük az eladási árat a kereslet elmaradása ellenére sem, hiszen ezek kézműves termékek és itt az ár jelentős részét a befektetett munka mennyisége és minősége határozza meg ellenben az olyan standardizált termékeknél, mint a Plüss figurák, ahol az emberi erőforrás igénybevétele szinte teljes mértékben nélkülözhető a gyártási folyamatoknál.
Az ár kialakításánál kalkuláljunk az alapanyag értékével, ami ezeknél a termékeknél a fonal, majd szorozzuk fel egy egységes árréssel, így megkapjuk a realizálható hasznot. Tehát, ha a fonal értéke az elkészítendő figurához 4000 ft, akkor szorozzuk fel 1.60-al és így a profitunk 60%, ami 2400Ft. A szorzó tetszőlegesen variálható az eltöltött munka mennyiségével arányosan.
Az eladásnál az egyik legmaghatározóbb szempont a termék minősége. Sokan saját mintát terveznek, mely elég kétes kimenetelt eredményezhet. Szerencsére a neten számos weboldal kínál profi minőségű mintákat, melyek részletes leírásokkal és technikai instrukciókkal látják el a horgoló közönséget. Az Etsy-n sok és kiváló minőségű minta közül választhatunk. Előny az angol tudás, de nem tartalmaz olyan bonyolult szóösszetételeket, amit egy Google fordító ne tudna a saját nyelvünkön visszaadni. Egy jól kivitelezett minta mellett már csak a kitartó gyakorlás hiányzik a termék profi elkészítéséhez.
Noha Magyarországon is egyre jobban értékelik a kézzel készített termékeket, érdemes külföldi oldalakon is próbálkozni, ahol számos ingyenes lehetőség közül választhatunk termékeink hirdetésére.Pl.: Ebay, Bonanza, Amazon és hasonlók. Ha fizetős hirdetési lehetőségekben gondolkozunk, akkor érdemes némi információt szerezni a PPC kampányokról. Ezek kattintás alapú hirdetések, melyek egy meghatározott összeget kérnek egy-egy termék megtekintése után. Ilyen Pl.: Google Ads, Facebook Ads, Arukereső, Árgép, Olcsobbat stb.
Google Ads-nál érdemes az intelligens Shopping Ads lehetősége választani, melynek algoritmusa egy keresési kifejezés következtében jeleníti meg termékeinket a Google keresési találatai felett a termék képével, árával és leírásával, mely hatékony látogatottságot képes generálni oldalunknak, ha saját webshoppal próbálkoznánk. Ezen szolgáltatás beüzemeléséhez érdemes megismerkedni a Google Merchant Centerrel és a Google Ads felületével.
Mivel a PPC hirdetéseknél a napi költségkeret és a maximális ajánlattételi összeg megfelelő beállításánál a kattintási költség átlagos értéke 15-30ft/kattintás, ezért a minimális büdzsé értékét érdemes 10000-20000 Ft kezdő értékben minimalizálni. Ha optimálisan állítjuk be ezen beállítások, akkor felmérhetjük a piaci reakciót és így a keresleti oldalt is.
Ha szeretnél akciós fonalakat az amigurumi elkészítéséhez, akkor olvasd el erről szóló blog bejegyzésünket is!